Werkwijze

In de intake gaan we in op de vraag waarmee u zich aanmeldt, de achtergronden daarvan en uw verwachtingen over de hulp die u zoekt. Na de intake volgen de diagnose en behandelplan en start de behandeling aansluitend. Tijdens de behandeling blijven we kijken naar wat het meest passend is en staan we regelmatig stil bij het verloop van de therapie.

We maken gebruik van Routine Outcome Monitoring (ROM). Hiertoe vragen wij u periodiek één of enkele vragenlijsten in te vullen. De vragenlijsten hebben betrekking op uw problematiek, het verloop van de therapie of zijn onderdeel van de diagnostiek. Ook maken we gebruik van e-health als dat past in de behandeling. Wij hebben regelmatig overleg met elkaar en nemen indien nodig voor elkaar waar. We werken samen met enkele psychiaters en kunnen deze – indien gewenst – als onderdeel van de behandeling consulteren.

Indien we communiceren per e-mail en er sprake is van privacygevoelige informatie, maken we gebruik van Zivver

In geval van nood en we niet bereikbaar zijn, neemt u dan contact op met uw eigen huisarts of de huisartsenpost. Als u anoniem met iemand wilt praten kunt u ook 24 uur/dag de volgende nummers bellen: 0900-0767 (de Luisterlijn) of 113 (0800-0113) (Zelfmoordpreventie).

Aanmelden en wachttijden

Informatie over aanmelden en de actuele wachttijden kunt u vinden op onze persoonlijke pagina. 

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).